YOUTUBE

RU

INSTAGRAM

Blog o podróżach, alternatywne trasy motocyklowe i podróże poza utartym szlakiem
Logo bloga podróżniczego o podróżach motocyklowych
Blog podróżniczy o wyprawach motcyklowych, wycieczkach samochodowych poza utartym szlakiem.
12 września 2018
Gdy przypłynęliśmy do Burgas, z moją nogą było już lepiej. Wszystko wskazywało na to, że będziemy mogli wrócić do Polski motocyklem i nawet wybrać ciekawą drogę powrotną. Kluczem okazało się nie zakładanie buta motocyklowego. Gdy jechałem w wygodnym ale i
06 września 2018
Tym promem nigdy nie planowaliśmy płynąć jednak los chciał inaczej. W związku z wypadkiem w Gruzji, musieliśmy wdrożyć plan B i dostać się jakoś bliżej Polski. Wybraliśmy prom z Batumi do Burgas (Bułgaria) liniami PBM. Rezerwacja i zakup biletu na
29 sierpnia 2018
Mała wywrotka, przez którą musieliśmy przerwać naszą podróż 23.08.2018, 162km w 8 godzin W dalszej części tego wpisu opisuję swoje doświadczenia i przemyślenia na temat ubezpieczenia podróżnego Warta Travel, Warta Assistance oraz NNW. Podsumowanie oraz moją opinię znajdziesz na końcu
23 sierpnia 2018
Do Uszguli w Gruzji warto pojechać zanim stanie się to na prawdę popularne. Turystyka już tam dotarła, jednak podczas naszego pobytu, spotkaliśmy niewielu turystów. A jest na co patrzeć! Nie bez powodu Swanetia znajduje się na liście UNESCO. Poranek w
Piękny dzień i wspaniała trasa przez Svanetię – górski region w Gruzji. Tego dnia poczuliśmy esencję wyprawy motocyklowej. Cały dzień w trasie. Cudowne widoki, serpentyny i off-road. O zachodzie słońca dotarliśmy do celu. Dzień 9 23.08.2018, 188km w 9 godzin
22 sierpnia 2018
Gdy tylko wyjechaliśmy z portu, udaliśmy się do centrum. Potrzebowaliśmy kupić niezbędne ubezpieczenie motocykla, załatwić kartę sim z internetem oraz kupić gruzińska walutę - Lari. Nareszcie Gruzja! Jedziemy w góry. Dzień 8 22.08.2018, 188km W Batumi byliśmy zaledwie godzinę. Załatwiliśmy
Do Gruzji można dojechać motocyklem na 3 sposoby. Pierwsza opcja –  lądem przez Bałkany i Turcję – długa i męcząca trasa przelotowa. Alternatywnie można też wybrać drogę przez Ukrainę i Rosję – ale tutaj trasa byłaby trudna ze względu na
18 sierpnia 2018
Pierwszy etap naszej wyprawy był czysto przelotowy. Chcieliśmy jak najszybciej dojechać do Czarnomorska skąd mieliśmy prom do Batumi w Gruzji. Zachęcam do obejrzenia zdjęć z tej części trasy. Wyjazd z Warszawy. Dzień 1 14.08.2018, ~80KM Na parkingu, gotowi do drogi.
24 września 2016
Zawsze zastanawiałem się co faktycznie trzeba zabrać na taką wyprawę. Oto lista sporządzona przed wyprawą oraz zmodyfikowana o to co faktycznie przydało się nam albo okazało się zbędne.   Dokumenty i finanse Paszport – nigdy nie użyty, wszędzie wjeżdżaliśmy na dowód
22 września 2016
Całkowite koszty wyprawy ~ 25 235 zł Motocykl + Papiery i formalności + Akcesoria do motocykla + Opony + Serwis + Spakowane do kufrów ~ 12 218 zł Ciuszki motocyklowe i akcesoria osobiste ~ 5 783 zł Akcesoria biwakowe ~
20 września 2016
Pomysł Pomysł na trip powstał w grudniu 2015 roku. W ciągu 7 miesięcy zorganizowkaliśmy środki, kupiliśmy 2 motocykle i zaplanowaliśmy wyprawę. Wybraliśmy Bałkany bo jest tam ładnie, ciepło, tanio i co najważniejsze ciekawie.   Cel tripu Motocyklowa wyprawa, na której odpoczniemy
15 września 2016
Dzień 29: Belgrad – Nowy Sad – Budapeszt (386,3km) Dzień 30: Węgry: Budapeszt – Polska: Dukla (439,9km) Dzień 31: Dukla – Warszawa (364km) To już właściwie koniec naszej wyprawy motocyklowej. Szybkie przeloty, nudne drogi, stacje benzynowe. Gdy przekroczyliśmy granicę z
13 września 2016
Serbia: Dobroselica – Čačak – Belgrad (~230km) Właściwie od tego dnia zaczęliśmy nasz powrót z wyprawy. Każdy kilometr na północ przybliżał nas do Polski. Po drodze zajechaliśmy jeszcze do Belgradu, aby choć trochę poznać stolicę Serbii. To miasto było zupełnie
12 września 2016
Czarnogóra: Plužine – Droga P14 – Durmitor Nacionalni Park – Durdevića Tara Bridge – Serbia: Dobroselica (218 km) Lubię ten moment, kiedy budzisz się w nowym miejscu i postrzegasz je zupełnie inaczej niż w dniu poprzednim. Mieszkanie, które wynajęliśmy już
11 września 2016
Bośnia i Hercegowina: Sarajewo – Czarnogóra: Pivsko Jezero – Plužine (146 km) Sarajewo to miasto, które zaskakuje. Przyjechaliśmy tu w piątek wieczorem. Ulice były pełne imprezowiczów i skąpo ubranych pań. W kontraście do tego obok przechodziły kobiety w hidżabach ;)
10 września 2016
Chorwacja: Popovići – Dubrownik – Bośnia i Hercegowina: Neum – Mostar – Jablanica – Konjic – Sarajewo (~300 km) Gdy przyjechaliśmy do Mostaru, zaparkowaliśmy motocykle i poszliśmy zwiedzać miasto. Nagle przyszła burza. Ceny noclegów nie zachęcały, aby zostać tam dłużej.
09 września 2016
Cetynia – Nacionalni Park Lovćen – Kotor – Boka Kotorska – Herceg Novi – Chorwacja: Radovčići (116 km)   Wstaliśmy rano, umyliśmy się przywarsztatowej łazience i ruszyliśmy w drogę żegnając naszych, nowych znajomych. Dzisiejszy plan był ambitny. Dużo zwiedzania i ciekawa
08 września 2016
Albania: Tirana – Szkodra – Czarnogóra: Podgorica – Nacionalni Park Lovćen – Cetynia (204 km) W Czarnogórze naprawdę ciężko znaleźć miejsce na namiot. Albo stroma skała, albo ktoś ma ogrodzoną posesję. Długo krążyliśmy w poszukiwaniu miejsca na obóz. Każdy skrawek
07 września 2016
Saranda – Droga SH8 – Porto Palermo Castle – Parku Kombëtar Llogara – Wlora – Tirana (~300 km) O drodze SH8 w Albanii czytaliśmy wcześniej w różnych miejscach w sieci. Wszyscy zgodnie bardzo polecali tę trasę. Ja mogę tylko dodać
06 września 2016
Saranda – Parku Kombëtar i Butrintit – Saranda (30 km) Kiedy poprzedniego dnia zjeżdżaliśmy z tego wzgórza na plażę, nie sądziliśmy, że będzie padać całą noc. Deszcz rozmiękczył ziemię. Motocykl Joachima leżał na boku. Gdy go postawiliśmy, nie chciał odpalić.

Wpisy z wypraw motocyklowych

2016

Motocyklem na Bałkany

wyprawa motocyklowa na 2 motocykle

2017

Pierwszy raz za wschodnią granicą

wycieczka motocyklem w 2 osoby

07 września 2016
06 września 2016

Wyprawy motocyklowe

Warto poczytać te posty na starym blogu Łukasza:

Co zabrać na wyprawę motocyklową?
Kompletna lista co zabrałem na miesięczną wyprawę po Bałkanach.

Jakie są koszty wyprawy motocyklowej?
kupno motocykla, koszty przygotowania motocykla, stroju, kasku, butów oraz akcesoriów motocyklowych niezbędnych na podróże motocyklowe)

Przygotowania na miesięczną wyprawę motocyklową na Bałkany.
Informacje praktyczne, które zebrałem przed podróżą sprawiły, że podróż upłynęła bez problemów i awarii.

Honda Transalp - motocykl na wyprawę

YOUTUBE

Logo WebWave - strony www

INSTAGRAM

Między kilometrami logo bloga podróżniczego

Zdjęcia i zapiski z podróży, wypraw motocyklowych, mapy i trasy wycieczek, blog podróżniczy.
Jeżeli chcesz wykorzystać materiały z tej strony
skontaktuj się z nami. Ta strona wykorzystuje pliki cookie.

Logo bloga podróżniczego Między Kilometrami
Góra o zachodzie słońca. Inspiracje podróży.