Góra o zachodzie słońca. Inspiracje podróży.
Logo bloga podróżniczego Między Kilometrami

Zdjęcia i zapiski z podróży, wypraw motocyklowych, mapy i trasy wycieczek, blog podróżniczy.
Jeżeli chcesz wykorzystać materiały z tej strony
skontaktuj się z nami. Ta strona wykorzystuje pliki cookie.

Między kilometrami logo bloga podróżniczego

INSTAGRAM

Logo WebWave - strony www

YOUTUBE

Łukasz i Joachim wjechali na górę w Rumunii motocyklami Honda Transalp.

GRUZJA 2018

Mapa podróży

Polska - Ukraina - Morze Czarne - Gruzja - Morze Czarne - Bułgaria - Rumunia - Węgry - Słowacja - Polska

Ta wyprawa motocyklowa była inna niż pozostałe. Zakończyła się gdy właściwie się rozpoczynała. Przejechaliśmy bezpiecznie Ukrainę. W trzy dni przepłynęliśmy promem Morze Czarne mijając Krym. Przeżyliśmy piękny wschód słońca w Batumi. Jeździliśmy po bezdrożach gruzińskiej Swanetii odwiedzając po drodze najwyżej położoną wioskę w Europie. Mieliśmy wypadek. Byliśmy w dwóch szpitalach. Oglądaliśmy tydzień Netflixa. Noga Łukasza wydobrzała i wróciliśmy motocyklem przez rumuńskie Karpaty.

Ilość dni i noclegi

Wyprawa motocyklowa

Wyprawa motocyklowa do Gruzji - Gruzja motocyklem 2018

relacja - Wyprawa motocyklowa do Gruzji

Blog podróżniczy o wyprawach motcyklowych, wycieczkach samochodowych poza utartym szlakiem.
Logo bloga podróżniczego o podróżach motocyklowych
Blog o podróżach, alternatywne trasy motocyklowe i podróże poza utartym szlakiem

INSTAGRAM

RU

YOUTUBE

18 sierpnia 2018
Pierwszy etap naszej wyprawy był czysto przelotowy. Chcieliśmy jak najszybciej dojechać do Czarnomorska skąd mieliśmy prom do Batumi w Gruzji. Zachęcam do obejrzenia zdjęć z tej części trasy. Wyjazd z Warszawy. Dzień 1 14.08.2018, ~80KM Na parkingu, gotowi do drogi.
22 sierpnia 2018
Do Gruzji można dojechać motocyklem na 3 sposoby. Pierwsza opcja –  lądem przez Bałkany i Turcję – długa i męcząca trasa przelotowa. Alternatywnie można też wybrać drogę przez Ukrainę i Rosję – ale tutaj trasa byłaby trudna ze względu na
Gdy tylko wyjechaliśmy z portu, udaliśmy się do centrum. Potrzebowaliśmy kupić niezbędne ubezpieczenie motocykla, załatwić kartę sim z internetem oraz kupić gruzińska walutę - Lari. Nareszcie Gruzja! Jedziemy w góry. Dzień 8 22.08.2018, 188km W Batumi byliśmy zaledwie godzinę. Załatwiliśmy
23 sierpnia 2018
Piękny dzień i wspaniała trasa przez Svanetię – górski region w Gruzji. Tego dnia poczuliśmy esencję wyprawy motocyklowej. Cały dzień w trasie. Cudowne widoki, serpentyny i off-road. O zachodzie słońca dotarliśmy do celu. Dzień 9 23.08.2018, 188km w 9 godzin
Do Uszguli w Gruzji warto pojechać zanim stanie się to na prawdę popularne. Turystyka już tam dotarła, jednak podczas naszego pobytu, spotkaliśmy niewielu turystów. A jest na co patrzeć! Nie bez powodu Swanetia znajduje się na liście UNESCO. Poranek w
29 sierpnia 2018
Mała wywrotka, przez którą musieliśmy przerwać naszą podróż 23.08.2018, 162km w 8 godzin W dalszej części tego wpisu opisuję swoje doświadczenia i przemyślenia na temat ubezpieczenia podróżnego Warta Travel, Warta Assistance oraz NNW. Podsumowanie oraz moją opinię znajdziesz na końcu
06 września 2018
Tym promem nigdy nie planowaliśmy płynąć jednak los chciał inaczej. W związku z wypadkiem w Gruzji, musieliśmy wdrożyć plan B i dostać się jakoś bliżej Polski. Wybraliśmy prom z Batumi do Burgas (Bułgaria) liniami PBM. Rezerwacja i zakup biletu na
12 września 2018
Gdy przypłynęliśmy do Burgas, z moją nogą było już lepiej. Wszystko wskazywało na to, że będziemy mogli wrócić do Polski motocyklem i nawet wybrać ciekawą drogę powrotną. Kluczem okazało się nie zakładanie buta motocyklowego. Gdy jechałem w wygodnym ale i